rightthrume.webblogg.se

Film kväll med mamacita!

Kategori: Eskilstuna

Nu äre film med mamma som gäller, och för en gångs skull så äre inte hyrfilm som krävs för det visas faktiskt en bra film på tv nämligen Taken!
Med det så bjuds det på ostbågar och lite annat gott, älskar o komma hem!

Ge fan i mig!

Kategori: Norrköping

Orkar snart inte mer, det finns fan människor till precis allt!
Måste folk springa runt o ljuga o säga saker som inte ens är sanna om en, hur skulle ni tycka om jag spred falska rykten om er? Äckliga jävla råttor, kryp tillbaka till era små hålor och passa på att dö när ni väl är där

Migrän igen....

Kategori: Norrköping

Länge sen jag bloggade så kände mig tvungen o göra det idag då.
Vad har hänt sen sist då?
Jo i fredags så vare ju nollningsfest för ettorna och det gick ju sisådär, vart så full så jag inte kunde gå, Malin, Carro o Julia fick hjälpa mig hem och hämta min hund från hundvakten haha.
Igår va jag på skjutbanan med Nikki, Anna och Annas kompis o deras hundar och min hund på bara 6 månader reagerade inte ens på skott! Fatta lyckan, är så jävla stolt så jag spricker!
Nu så sätter jag på historia lektion med migrän och mår illa som fan, usch! Ska försöka att kämpa mig igenom skolan idag iaf, bye ma fat bitchez

Första skoldagen!

Kategori: Norrköping

Då har skolan officiellt börjat!
Våran klass hade bestämt sig för o klä ut sig till djur, men jag hittade ju självklart inget o ha på mig....
Alla ser så sexiga ut asså!
Kul o ha alla lektioner i samma klassrum usch!
Lämnade Nikki på hunddagiset för första gången imorse, mitt hjärta gick i typ tusen bitar :'( hon gnydde o gnällde efter mig men var ju tvungen o gå liksom, annars så blire jobbigare om jag stannar kvar:/ men ska gå ut med henne på lunchen, längtar redan!

Det rullar på

Kategori: Norrköping

Har äntligen flyttat in allt och fått ordning på rummet(så gott som iaf) lämnade precis av mamma på resecentrum, så nu sitter jag på spårvagnen typ helt ensam.... Malin, Carro o Maja fick agera hundvakt så länge, tack så sjukt mycket! Har inte insett förens nu när alla flyttade tillbaka vilka jävla fina vänner jag har, skulle kunna offra min högra hand för dom asså!
Puss puss Maja, Carro o Malin, älskar er!

Flyttdags!

Kategori: Norrköping

Jahapp, då vare dags o flytta tillbaka till Norrköping då!
Fan vad jag har saknat alla i klassen, helt stört, men kommer sakna Eskilstuna o alla människor där också.
Tack alla som har gjort min sommar till en av de bästa i manna minne!

Moff away

Kategori: Eskilstuna

Fyfan, dagen började med o va barnvakt, gillar inte barn som inte kan hålla käften asså.... Sen så vart det långpromenad med Nikki, Sanna o Rambo i kronskogen, så jävla skönt men självklart så började det regna.... Som vanligt, jaja vad ska man göra?
Sen moffade vi gärnet hemma hos Sanna o spelade black ops haha, saknat våra standard kvällar.
Ikväll blir det låtskrivning! Hihi inspiration finns äntligen, har så många idéer, men är så jävla trött, vet fan knappt vart man ska ta vägen:/
Aja godnatt på er säger jag, sömn är vad jag behöver!

Disappointed yet again

Kategori: Eskilstuna

Jag som hade tänkt va duktigt 5 dagen i rad o gå på en långpromenad o öva på att låta Nikki gå utan koppel, men ser ut som att vädret inte tänker tillåta det, fml.
Hade tänkt dra ut till min bror men det blev inget det heller, ser ur som att det blir en hemma kväll.... Igen
👍

Gårdagen

Kategori: Eskilstuna

Har inte haft tid o skriva då jag lime hem vid typ halv tolv igår men men, mer om vad jag gjorde igår.
Gick ner på stan vid typ 17:00 och träffade Cattiz o Latti på bistro, var tänkt att vi skulle fika ett tag, men sen så skulle latti käka, sen vart jag hungrig. Så vi satt där i fem timmar, under tiden så han vi kriga på instagram, Elvira hann komma o så gick vi runt o ba chillade, skit skönt, lyckad daaaaag. Ska väl dra ner på stan idag också o träffa elviri, katinki o linki för en fika, yaaay, im back in the game bitchezzz!

En resa till USA?

Kategori: Eskilstuna

Är ganska trött på o resa just nu haha, var i Grekland i två veckor i somras med mamma, Joakim, Robin, Linda, Ebba och Wiggo och där var det skitkul men just nu vill jag bara va hemma men nej. Istället börjar mamma planera inför en USA resa inför nästa år haha, och hon har redan pratat om att åka till Ryssland för o hälsa på våra släktingar, fattar inte hur hon orkar haha.... Jaja ska väl inte klaga direkt, kommer ju säkert va jävligt rese sugen om några månader. Men fatta va kul med USA?!
Tänkte lägga upp några bilder från Grekland också

Fika hos moster

Kategori: Eskilstuna

Kom nyss till moster för en fika, för på onsdag åker hon flygplan själv för första gången till Serbien! Är så stolt, älskar att min moster på 50 bast frågar mig om råd inför flygningen haha. Moster "du har ju förfan flugit minst dubbelt så många gånger som mig, hjälp mig!" Haha älskar dig moster!

Ensamhetens äckliga håla

Kategori: Tankar

Tanken på dig får mig att bli kall
Hjärtat säger nej men kroppen säger ja
Men trots allt så fick du mig på fall
Du kanske älskar mig men jag vill ändå dra

Promenad i skogen, yes mitt liv är tråkigt

Kategori: Nikki

Somnade 5 imorse, usch, kanske för att jag gick o la mig typ elva, vaknade ett igen, gick ut med hunden och försökte sova igen....zzzz
Men tack vare det så har jag nästan skrivit klart min senaste låt! Yaay!
Sanna hjälpte mig också när vi skypade som jag skrev igår, trodde aldrig hon ville och/eller kunde skriva låtar haha(älskar dig ändå).
Sen så Kom jag nyss in från en skogspromenad med Nikki. Blir så stolt att min lilla valp på 5 månader kan gå utan koppel(nästan iaf) redan, vi gick i 40 minuter varav hon gick okopplad i 35 minuter! Duktigt hund jag vet;)

Skype med Sanna!

Kategori: Eskilstuna

Va nyss ute med hunden o kom hem o skrev lite låttexter när Sanna ringer på Skype! Lyckaaaaaaaa! Saknade cp! Alltid lika kul när hon ringer!
Att man kan bli så glad när en person ringer haha, så nu sitter vi här och skypar och så hjälper hon mig med låttexterna. Saknar henne nått enormt!
Im out again!

Springa, jogga vad som helst!

Kategori: Nikki

Usch, som vanligt vart det en jävla massa käk hos farmor o farfar, vill bara bli av med allt jag åt, kanske ska ut o springa sen? Ha! Aldrig men jogga kan jag nog, med hunden och musik som sällskap dårå.
Vill på fest nununu! Men kan ju inte då jag måste va hemma med hunden när mamma jobbar.... Hoppas det finns nått när hon är ledig!
Fått så jävla många som frågat om jag ska komma, hatar att mot svar är densamma varje gång "nej jag måste va hemma med min hund" haha lame i know men men.... Får la se vad resten av kvällen bjuder på! Mamma är trots allt hemma nu så kanske kan dra nånstans!

Sunshine through the day

Kategori: Nikki

Godmorgon, vaknade till solsken idag igen men nu blir det mer om gårdagen.

Drog ner till rinmansparken igår o träffade Amanda, Emelie, michis, dat och Ella igår och satt där o pratade ett tag och efter det så drog vi till stan där det va festival, men drog efter ett tag och pratade med Sanna i Skype, saknade vän!
Nått av det konstigaste som jag vart med om hände när jag pratade med Sanna. Jag kände typ två vatten droppar på handen och helt plötsligt så öppnade hela jävla himmelen sugning pussade på mig typ, värsta jävla monsun regnet asså! Fick sedan sällskap hem an nån tjej som stod under samma bro och tog skydd som regnet som mig haha. Helt jävla sinnes asså! Sen blixtrade det som aldrig förr, jag vart mer rädd än hunden....
Va så jävla trött när jag kom hem så sängen såg väldigt lockande ut, somnade fan direkt asså.
Im out!

En tripp till hundhagen

Kategori: Nikki

Kom precis hem från ett besök i hundhagen med Nikki och träffade mammas kompis Cecilia som hade sin hund, lilla Texas och hennes dotters hund där, en samojed vid namnet Kiara som aldrig sitter still.
Så då vart det en jävla massa spring och lek, vilket va jävligt kul o se, Nikki och Kiara funkar så jävla bra ihop, mitt barn har fått en kompis :') efter det så gick vi upp till Cecilia o tog en kopp kaffe och snackade skit o bara hade det trevligt

Älskade vän

Kategori: Eskilstuna

Sitter här och gråter just nu.
Känner mig så ensam utan Sanna, vi träffades senast igår men bara tanken på att inte träffas på en vecka förstör mig inifrån!
Så tänkte göra ett inlägg om min syster, själsfrände och bästa vän Sanna

Sanna och jag har känns varandra sen vi låg i magen då våra mammor har gått i samma klass sen lekis(sexårs) och vart bästa vänner sen dess.
Vi har vart med varandra sen urminnestider typ, från magen, till barnvagnen, genom skolan och snart ut i vuxenlivet och det är en av sakerna jag är mest stolt över i mitt liv, att vi fortfarande håller ihop efter 17 år av vänskap.
Men egentligen är det Sanna som ska vara stolt för det är i princip hon som står ut med mig, det är trots allt inte lätt o va bästa vän med nån som har depressions ADHD, men ändå så står hon ut med mig och vi har lika roligt varenda gång vi umgås(vilket är i princip varje dag). Alla kan ha en bästa vän men våran vänskap är starkare än så, vi är inte vänner längre, vi är som syskon. Jag säger alltid att Sanna är min syster för det är den rollen vi har tagit i varandras liv, vi har blivit som syskon för varandra och jag kan ärligt säga att våran vänskap aldrig kommer ta slut. Genom vått och torrt så kommer vi alltid stå tillsammans, starkare än någonsin

Älskar dig Sanna och saknar dig!

Godmorgon!

Kategori: Eskilstuna

Godmorgon! Verkligen jag menar god morgon, det är vad det har vart än så länge iaf. Vaknade till skinande sol, en hund som älskar en och en mamma som precis gjort kaffe och städat lägenheten, det tycker jag är en godmorgon iaf. Tror att den här dagen kan bjuda på mycket kul, är bjuden på fest så ska se om man kan skaffa hundvakt o dra dit:)
Kände mig som en liten fotograf imorse så knäppte denna fula bilden på en blomma haha

Clearing my mind

Kategori: Nikki

Va ute på en halvtimmas promenad med Nikki med hörlurarna i och rensade tankarna, så jävla mycket skit som flyter omkring i mitt huvud just nu så jag vet knappt vart jag ska ta vägen asså

Kommer sakna dig!

Kategori: Eskilstuna

Hr spenderat det mesta av dagen med Sanna för idag så åker hon till Belgien för att hälsa på sin bror som spelar fotboll där, kommer sakna dig, vem ska komma hem till mig nu och störa kl 8 på morgonen? Längtar redan till nästa fredag då du kommer hem!

Freedom

Kategori: Musik

 
Ligger gör i sängen och lyssnar på Nicki Minaj - Freedom riktigt grym låt, får mig och tänka på mitt egna skrivsätt, den kan gå från lugna soul låt till snabb och oväntad rap. Alla borde ta och lyssna på den låten, lugn och fin men som fortfarande visar Nickis vokala och låtskrivar styrka!

Skrivhumör

Kategori: Allmänt

Sitter här och pratar i telefon och är med en sovande Sanna, kanske kan göra det här till en låt? Funderar starkt på att sitta uppe hela natten och bara skriva, lyckan asså!

My influences

Kategori: Musik

Musik har alltid vart en stor del av mitt liv och det finns tre artister som haft en stor inverkan i mitt liv, Cher, Nicki Minaj och Amy Winehouse, en väldigt stor variation jag vet och det är en av de största sakerna jag älskar med musik är att det finns så många olika genrer inom musiken

Me, myself and i

Kategori: Allmänt

Ja nu är det så att jag har bestämt mig för att starta en blogg och faktiskt försöka hålla den vid liv
Nu undrar ni nog vem det är som skriver och det ska jag berätta

Mitt namn är Anton Wallgren och jag är 17 år gammal och kommer från Eskilstuna men pluggar i Norrköping i Himmelstalunds gymnasiet med inriktning djurpark. Jag bodde på elevhemmet Blomsterhus men ska nu flytta till Himmelstahus med min hund Nikki
Okejdå mina intressen, djur (såklart) har alltid älskat djur ända sen jag va liten så det föll sig naturligt att söka till den bästa skolan i Sverige(enligt mig)
Mitt största intresse förutom djur är musik då jag både sjunger, rappar och skriver låtar på fritiden och om nån börjar följa bloggen så kommer ni märka hur stor del musiken är i mitt liv.

Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt

Mitt första inlägg.